Reasumując.

2016 dobiegł już ku końcowi właściwie. No i inspirując się pojawiającymi w sieci różnymi podsumowaniami postanowiłem też pozbierać w całość, to co działo się na tarnowskich ulicach komunikacyjnie. I tak idąc miesiącami po kolei dało to taki efekt.

Styczeń

* 18 stycznia na zajezdnie tarnowskiego MPK zawitał na testy Solaris Urbino 12 Hybrydowy trzeciej generacji wypożyczony z MPK Włocławek.

Luty

* 1 lutego - uruchomiony został bilet elektroniczny na TKM. Wymusiło to również zmiany oprogramowania w kasownikach oraz od tej pory nie pokazywały się na mieście autobusy bez tablic elektronicznych i niewyposażone w system GPS, pozwalający na śledzenie każdego na bieżąco w aplikacji myBus.

*20 lutego - do sieci komunikacyjnej zarządzanej przez ZDiK Tarnów została włączona Strefa Aktywności Gospodarczej. W dni robocze niektóre kursy linii nr 2, 41 i 210 zostały przedłużone w głąb terenu po dawnych Zakładach Mechanicznych, a nowa pętla pojawiła się na przeciwko zakładów Lenze.

*29 lutego - dotarły do zajezdni w Tarnowie pierwsze używane Scanie z importu.

Marzec

* 23 marca - zaprezentowano publicznie pierwszy wóz marki Scania po odnowieniu i gotowy do wprowadzenia do służby (#304) na tarnowskie ulice. Zaraz po nim na mieście pojawił się kolejny (#303).

Kwiecień

* 13 kwietnia - tarnowskie MPK uruchomiło bezpłatną komunikację okolicznościową na organizowane w Tarnowskim Klastrze Przemysłowym Targi Pracy. MPKa tą okazję wykorzystało też do pochwalenia się swoimi najlepszymi wozami, bo pojawiły się na niej wszystkie  Solarisy, oraz jeden dobrze już znany Solbus.

Maj

* 1 maja linia 24 zamieniła swoją pętle z Godowskiego na Pszenną.

* 1 maja to również premiera nowej linii nr 10, która została pomyślana jako dodatkowa promocja niedawno oddanego parking Parkuj i Jedz przy tarnowskim dworcu PKP.

* 31 maja - na pętli Z. Mechaniczne rozpoczął się demontaż straszącego od lat eternitowego zadaszenia peronów i po okresie około dwóch tygodni zainstalowane zostały nowsze wiaty demontowane z przystanków w centrum miasta.

Czerwiec

* 4 czerwca - MPK bardzo ekspresowo testowało Solarisa Urbino IV generacji na linii okolicznościowej SK. Niestety testy zostały przerwana już podczas drugiego przejazdu przez usterkę hamulca przystankowego i na tym się zakończyły.

Lipiec

* 1 lipca - zamknięty przejazd pod wiaduktem na Gumniskach wymusza zmianę trasy linii nr 1 i od tej pory do zakończenia remontu będzie ona jeździć przez ulice Lwowska i Mostową, omijając Okrężną, Braci Saków i Gumniską.

* 1 lipca - nieobsługiwany rejon przez linie 1 przejmie nowa, super krótka linia 101. Do tego zostanie ona zsynchronizowana do odjazdów linii nr 1, aby umożliwiać przesiadkę.

* 1 lipca - to też bolesna dla niektórych zmiana obsługiwania przystanku Słoneczna - Kościół. Został on wyłączony dla prawie wszystkich dotychczas tam się zatrzymujących linii, a zastąpiony przez nowy, tuż obok starego Szpitala i PWSZ Tarnów - M.B. Fatimskiej - Curie

* 1 lipca - przywitał też wydłużenie trasy linii nr 5 pod autostradę A4, dawniej obsługiwany, a po budowie łącznika ślepy zaułek. Pętla przy okazji pokazała nowy styl wiat, z podwietlaną nazwą przystanku, jakie wkrótce będą pojawiać się również w innych częściach miasta.

Sierpień

* 8 sierpnia - przejazd pod wiaduktami na ulicy Tuchowskiej został oficjalnie otwarty.

Wrzesień

* 12 września - w związku z rozpoczęciem remontu najbardziej zniszczonego odcinka Al. Jana Pawła II,  cześć przystanków zmieni lokalizacje, a te w pobliżu robót zostaną wyłączone z użytkowania.

* 13 września - w związku z zamknięciem przejazdu przez tory kolejowe przy ul. H. Marusarz, zostaje wprowadzony objazd zamkniętego odcinka na linii 31 i do odwołania omija ona ul. Orkana, a jeździ Lwowska i H. Marusarz w obie strony.

* 18 września - w związku z przeniesieniem się remontu na druga stronę jezdni ulicy Krakowskiej wprowadzone zostają objazdy dla wielu linii, 1,11, 14, 30, 31, 208, 225 i 227 oraz nowe miejsce zatrzymywania autobusów bliżej dworca dawnego PKS.

Październik

* 1 października - zostają przywrócone trasy przejazdów linii 12 i 14 przez ulice Zbylitowską, po oddaniu do użytkowania wiaduktu nad torami w ciągu tej ulicy. Zmiany powrotne nie nastąpiły jednak na linii 224, uległa ona dalszej modyfikacji i pomiędzy przedostatnim przystankiem a końcowym na placu w Mościcach pojawił się przejazd Zbylitowską, Chemiczną i Kwiatkowskiego.

* 3 października - zostaje przywrócona użytku zatoka przy przystanku Krakowska - Planty.

* 22 października - zostaje wycofana zmiana trasy linii 224 i z rozkładu wypada przejazd Zbylitowską, Chemiczną i Kwiatkowskiego obok MCM. Zmiana miała na celu powrót punktualności odjazdów. Nowa trasa uniemożliwiała trzymanie się rozkładu (stały one w korkach, głównie w godzinach dojazdu i powrotu pracowników tarnowskich Zakładów Azotowych).

* 25 października - zostaje rozstrzygnięty przetarg na kolejne cztery autobusy używane, czego skutkiem będzie wprowadzenie kolejnych Scanii Omnilink w późniejszym czasie.

Listopad

* 7 listopada - nowa odsłona serwisu www MPK Tarnów.

* 10 listopada - zostaje przywrócone kursowanie linii 31 w swoim najdłuższym wariancie, czyli do Wola Rzędzińska - Droga do Zaczarnia.

* 14 listopada - zostaje zlikwidowana linia nr 10, która łączyła niedawno oddany do użytkowania parking wielopoziomowy przy dworcu PKP i ścisłe centrum miasta i jego najważniejsze węzły przesiadkowe. Powodem likwidacji były znikome potoki pasażerskie.

* 18 listopada - został zakończony objazd na liniach nr 1,11,14,30,31,208,225 i 227 wynikający z remontu ulicy Krakowskiej w jej najważniejszym węźle komunikacyjnym. Jednocześnie zostały oddane do użytkowania nowe zatoczki na przystankach Krakowska Planty - Krakowska Plac Popiełuszki.

* 22 listopada - zostaje uruchomiona pierwsza tablica elektroniczna podająca realne czasy odjazdów autobusów tarnowskiego MPKa przy przystanku Al. Solidarności - Seminarium.

Grudzień

* 1 grudnia - została zmieniona trasa linii nr 12 trasa przejazdu w Mościcach. Od tej pory będzie odbywać się ulicami Czarna Droga do Zbylitowskiej i Zbylitowską do Chemicznej, zamiast jak dotychczasowo również przez Zaciszna i Sienkiewicza..

* 6 grudnia - MPK Tarnów uruchomiło autobus mikołajkowy (#612) od 13.00 do 19.00 (odjazdy z pętli przy os.Jasna II były co 30 min, powrót z Pułaskiego - Stacja paliw).

* 8 grudnia - oddanie do użytku odnowionych zatok w samym centrum Tarnowa.

* 17 grudnia - pierwsza z czterech dokupionych używanych Scanii wyjechała na miasto (#306).

* 18 grudnia - druga z czterech dokupionych używanych Scanii wyjechała na miasto (#307).

* 30 grudnia - funkcjonowanie zatok na wyremontowanym niedawno odcinku Al. Jana Pawła II wróciło do normy

* 31 grudnia - ostatnie dwie Scanie z czterech kupionych w 2016 nie pokazały się liniowo, mimo wcześniejszych zapowiedzi.

* 31 grudnia - nie został także ogłoszony przetarg na pięć kolejnych nowych autobusów w ramach wkładu własnego do przygotowywanego projektu unijnego na większy zakup nowych wozów planowanego na drugą połowę 2017.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Reklama